Gdzie jesteś » Forum » Nasze ogrody » nic nie umiem, nie znam się.... ale bardzo chcę

Pokaż wątki Pokaż posty

nic nie umiem, nie znam się.... ale bardzo chcę

romka 13:28, 14 sie 2012


Dołączył: 12 sie 2012
Posty: 515
Po różnych życiowych zawirowaniach z wielkiego, pięknego miasta Wrocławia, wylądowałam razem z rodzicami na lubelskiej wsi – nie miałam wyjścia, jakoś mnie nikt o preferencje wówczas nie pytał rodzice zaczęli prowadzić gospodarstwo rolne…
… nienawidziłam wsi… to był fakt… szczerze i z całego serca… nie dlatego, że mam coś do rolników, albo nie szanuję Matki Ziemi, o nie!!!
Nienawidziłam wsi za to, że kradła mi moją Mamę i jej czas (nie raz przy wieczornym obrządku pokazywałam jej światła oddalonego o 1,5 km miasta i mówiłam „widzisz tam mamusie siedzą ze swoimi dziećmi w domku a ty…”
Nienawidziłam za to, że kazała mi patrzeć na Mamy smutek i łzy… bo nieurodzaj, bo urodzaj, bo za sucho, bo za mokro, bo za zimno, bo za gorąco, bo wiecznie coś… Przyrzekałam sobie wtedy -nigdy!!! żadnej wsi, żadnej ziemi!!!
Moja śp. Babcia, maniaczka warzywniaka (nikt takiego czystego, pięknego nie miał we wsi), czasem prosiła „chodź dziecko pomożesz mi coś w ogrodzie”… szłam ale z miną i wzrokiem bazyliszka…
W końcu skończyłam szkołę średnią i wyjechałam na studia do Krakowa… w końcu byłam tam gdzie jak sądziłam moje miejsce. Wielkie miasto, gwar, szum, kosteczki, chodniczki, cud… miód… jednak dość szybko okazało się, że nie taki jak sobie wyobrażałam, bo zaczęło mi się robić jakoś duszno, bo szybko zatęskniłam za lataniem boso po trawie…. Z tamtego czasu utkwiła mi też w pamięci tęsknota za kwiatami na parapecie akademikowego okna
Skończyłam studia i… wróciłam na wieś… ale już bez tej złości i nienawiści…